Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel ASTRA F liftback (T92) 1.6 i 16V (F08, M08, F68, M68) (1994.08-1998.01) 100km » RD2029 birth
wybrany samochód: 
Opel Astra F Liftback (t92) 1.6 I 16v (f08, M08, F68, M68) (1994.08-1998.01) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RD2029 BIRTH

RD2029 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego BIRTH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

RD2029

producent:

BIRTH

Status produktu: Normalny
Długość 2 [mm]142
Masa [g]460
Gwint wewnętrzny 1 [mm]M 14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M 10x1,25
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Wymiar stożka [mm]13
MateriałStal
nr EAN1000000056259

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RD2029 BIRTH

numery OEM:
ALFA ROMEO      60511622
ALFA ROMEO      82387676
ALFA ROMEO      82488239
ALFA ROMEO      9941186
ALFA ROMEO      9946817
FIAT      82387676
FIAT      82488239
FIAT      9941186
FIAT      9946817
LANCIA      82387676
LANCIA      82488239
LANCIA      9941186
LANCIA      9946817

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RD2029 BIRTH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.