średnica zewnętrzna [mm] | 256 |
Wysokość [mm] | 64 |
Ilość otworów | 5 |
Typ tarczy hamulcowej | pełny |
Średnica otworu centrującego [mm] | 73 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 16 |
Moment dokręcenia [Nm] | 120 |
Minimalna grubość [mm] | 13,5 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
nr EAN | 8020584012277 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 08.3069.14 BREMBO
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
4246N5, 7531819, 7568440, 93500520
7531819, 7568440, 93500520
7568440, 93500520
ALFA ROMEO | 7568440 | |
ALFA ROMEO | 93500520 | |
CITROËN | 4246N5 | |
CITROËN | 7531819 | |
CITROËN | 7568440 | |
CITROËN | 93500520 | |
FIAT | 7531819 | |
FIAT | 7568440 | |
FIAT | 93500520 | |
TALBOT | 7531819 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 08.3069.14 BREMBO w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 08.3069.14 BREMBO:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.