| Wysokość [mm] | 64 |
| Ciężar [kg] | 12,04 |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 16 |
| Minimalna grubość [mm] | 13,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 256 |
| Ilość otworów | 5 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 73 |
| Moment dokręcenia [Nm] | 120 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 118 |
| Rodzaj połączenia | Pudełko |
| Jednostka ilości | Zestaw |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
| Długość opakowania [cm] | 27 |
| Szerokość opakowania [cm] | 27 |
| Wysokość opakowania [cm] | 12,2 |
| nr EAN | 5016687106398 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF063 FERODO
| ALFA ROMEO | 60809894 | |
| ALFA ROMEO | 7531819 | |
| ALFA ROMEO | 756844 | |
| ALFA ROMEO | 7568440 | |
| ALFA ROMEO | 93500520 | |
| CITROËN | 424693 | |
| CITROËN | 424695 | |
| CITROËN | 4246B4 | |
| CITROËN | 4246N5 | |
| CITROËN | 7531819 | |
| CITROËN | 7568440 | |
| CITROËN | 93500520 | |
| CITROËN | ZF93500520 | |
| FIAT | 424693 | |
| FIAT | 424695 | |
| FIAT | 60809894 | |
| FIAT | 7531819 | |
| FIAT | 756844 | |
| FIAT | 7568440 | |
| FIAT | 93500520 | |
| FIAT | ZF93500520 | |
| LANCIA | 7531819 | |
| LANCIA | 7568440 | |
| LANCIA | 93500520 | |
| PEUGEOT | 4246.93 | |
| PEUGEOT | 4246.95 | |
| PEUGEOT | 4246.B4 | |
| PEUGEOT | 424693 | |
| PEUGEOT | 424695 | |
| PEUGEOT | 4246B4 | |
| PEUGEOT | 4246N5 | |
| PEUGEOT | 7531819 | |
| PEUGEOT | 7568440 | |
| PEUGEOT | 93500520 | |
| PEUGEOT | ZF93500520 | |
| TALBOT | 7531819 | |
| TALBOT | 7568440 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF063 FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.