średnica zewnętrzna [mm] | 294 |
Wysokość [mm] | 45,6 |
Ilość otworów | 5 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
Średnica otworu centrującego [mm] | 69 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 |
Moment dokręcenia [Nm] | 100 |
Minimalna grubość [mm] | 22,4 |
nr EAN | 8020584020258 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 09.A738.14 BREMBO
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
4615A006, 4615A113, 4615A179, MR128659, MR205215
1606375780, 1611429880, 424959, 4249F3
1606375780, 1611429880, 424958, 4249F3
CITROËN | 1606375780 | |
CITROËN | 1611429880 | |
CITROËN | 424959 | |
CITROËN | 4249F3 | |
MITSUBISHI | 4615A006 | |
MITSUBISHI | 4615A113 | |
MITSUBISHI | 4615A179 | |
MITSUBISHI | MR128659 | |
MITSUBISHI | MR205215 | |
PEUGEOT | 1606375780 | |
PEUGEOT | 1611429880 | |
PEUGEOT | 424958 | |
PEUGEOT | 4249F3 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 09.A738.14 BREMBO w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 09.A738.14 BREMBO:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.