Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » G92001BTA bta

Krzyżak wału napędowego G92001BTA BTA

G92001BTA Krzyżak wału napędowego BTA
bta G92001BTA
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G92001BTA

producent:

BTA

Krzyżak wału napędowego (29x80mm) TOYOTA PREVIA 90-97,HI-ACE 89-,CELICA ST165/185,SUPRA 87-93

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Krzyżak wału napędowego G92001BTA BTA

Krzyżak wału napędowego (29mmx80,5mm) pasuje do: TOYOTA CAMRY, CELICA, CENTURY, CROWN, GRANVIA, HIACE / COMMUTER V, HIACE III, HIACE IV, HIACE V, HILUX IV, LAND CRUISER 1.8-4.2D 04.80-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Krzyżak wału napędowego G92001BTA BTA w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.