Koła pasowe:z kołem pasowym wielorowkowym Napięcie [V]:12 Prąd ładowania alternatora [A]:80 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:ze zintegrowanym regulatorem ID wykonania wtyczki:PLUG300 Ilość żeber:6 Bracket: 1 x M8 and c-bored 8,7 on 10,3 on 85PCR Status produktu: niedostępny
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie Alternator, Light duty Japan Reman DRA3946 DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
Zastosowanie Alternator, Light duty Japan Reman DRA3946 DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE w samochodach:
Alternator samochodowy
Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.
Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.
Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów