Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Przetwarzanie | nieobrabiany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 288 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 | |
Minimalna grubość [mm] | 22 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 65 | |
Głębokość [mm] | 34 | |
spełnia normę badań | R90 Approved | |
nr EAN | 5012759532089 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG3035C DELPHI
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
1J0615301C, 1J0615301R, 1J0615301S, 6R0615301A, 6R0615301D, JZW615301D
1J0615301R, 1J0615301S, 1J0615301, 1J0615301C, 6R0615301A, 6R0615301D, JZW615301D
1J0615301, 1J0615301C, 1J0615301K, 1J0615301R, 1J0615301S, 6R0615301A, 6R0615301D, JZW615301D
1J0615301, 1J0615301R, 1J0615301S, 1J0615301C, 1J0615301K, 6R0615301A, 6R0615301D, JZW615301D
AUDI | 1J0 615 301C | |
AUDI | 1J0 615 301R | |
AUDI | 1J0 615 301S | |
AUDI | 6R0 615 301A | |
AUDI | 6R0 615 301D | |
AUDI | JZW 615 301D | |
SEAT | 1J0 61 5301 | |
SEAT | 1J0 615 301 R | |
SEAT | 1J0 615 301 S | |
SEAT | 1J0 615 301C | |
SEAT | 1J0 615 301K | |
SEAT | 6R0615301A | |
SEAT | 6R0615301D | |
SEAT | JZW 615 301D | |
SKODA | 1J0 615 301 R | |
SKODA | 1J0 615 301S | |
SKODA | 1J0615301 | |
SKODA | 1J0615301C | |
SKODA | 6R0615301A | |
SKODA | 6R0615301D | |
SKODA | JZW 615 301D | |
VOLKSWAGEN | 1J0 615 301 | |
VOLKSWAGEN | 1J0 615 301C | |
VOLKSWAGEN | 1J0 615 301K | |
VOLKSWAGEN | 1J0 615 301R | |
VOLKSWAGEN | 1J0 615 301S | |
VOLKSWAGEN | 6R0615301A | |
VOLKSWAGEN | 6R0615301D | |
VOLKSWAGEN | JZW 615 301D |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG3035C DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG3035C DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.