Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 880180 era

Cewka zapłonowa, OEM 880180 ERA

880180 Cewka zapłonowa, OEM ERA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

880180

producent:

ERA

Ilość połączeń 2
Numer artykułu zalecanego dodatku 880212A
nr EAN 8053379091409

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, OEM 880180 ERA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 158 71 03
MERCEDES-BENZ      000 158 75 03
MERCEDES-BENZ      A 000 158 71 03
MERCEDES-BENZ      A 000 158 75 03
SSANGYONG      000 158 75 03
SSANGYONG      162 158 00 01
SSANGYONG      162 158 00 02
SSANGYONG      162 158 00 03
SSANGYONG      162 158 01 03

Zastosowanie Cewka zapłonowa, OEM 880180 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, OEM 880180 ERA:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.