Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » MBD013U exedy

Tarcza sprzęgła MBD013U EXEDY

MBD013U Tarcza sprzęgła EXEDY

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

MBD013U

producent:

EXEDY

Ilość zębów 23
Średnica wewnętrzna [mm] 150
średnica zewnętrzna [mm] 225

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła MBD013U EXEDY

Tarcza sprzęgła (225mm) pasuje do: MITSUBISHI L 300 III, L200, L400, PAJERO CLASSIC, PAJERO I, PAJERO II, PAJERO III, PAJERO SPORT I 2.3D/2.5D 12.82-
numery OEM:
MITSUBISHI      MB919427
MITSUBISHI      MD723882
MITSUBISHI      MD723883
MITSUBISHI      MD727685
MITSUBISHI      MD728702
MITSUBISHI      MD730980
MITSUBISHI      MD732504
MITSUBISHI      MD735897
MITSUBISHI      MD736203
MITSUBISHI      MD742366
MITSUBISHI      MD742683
MITSUBISHI      MD742684
MITSUBISHI      MN171659
MITSUBISHI      MR145801
MITSUBISHI      MR176337
MITSUBISHI      MR196313
MITSUBISHI      MR196314
MITSUBISHI      MR246673
MITSUBISHI      MR357709
MITSUBISHI      MR486554
MITSUBISHI      MR534300

Zastosowanie Tarcza sprzęgła MBD013U EXEDY w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.