Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.6 (1996.02-2001.09) 150km » 80-05-513 ashika
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.6 (1996.02-2001.09) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 80-05-513 ASHIKA

80-05-513 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-05-513

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

80-05-513

numer części:

80-05-513

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]225
Średnica wewnętrzna [mm]150
Średnica otworu centrującego [mm]26
Ilość zębów23
Profil piasty26
nr EAN8033001260755

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-05-513 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      2301A117
MITSUBISHI      MB919426
MITSUBISHI      MD710118
MITSUBISHI      MD710325
MITSUBISHI      MD713293
MITSUBISHI      MD714299
MITSUBISHI      MD715522
MITSUBISHI      MD717085
MITSUBISHI      MD723861
MITSUBISHI      MD723882
MITSUBISHI      MD723883
MITSUBISHI      MD727685
MITSUBISHI      MD728702
MITSUBISHI      MD728703
MITSUBISHI      MD730980
MITSUBISHI      MD735959
MITSUBISHI      MD742365
MITSUBISHI      MD742366
MITSUBISHI      MD786589
MITSUBISHI      MD802120
MITSUBISHI      MD802121
MITSUBISHI      MD802122
MITSUBISHI      MD802123
MITSUBISHI      MD802127
MITSUBISHI      MD802128
MITSUBISHI      MD802129
MITSUBISHI      MD802131
MITSUBISHI      MD802133
MITSUBISHI      MD837230
MITSUBISHI      MN110707
MITSUBISHI      MN110717
MITSUBISHI      MN110720
MITSUBISHI      MN171660
MITSUBISHI      MR196313
MITSUBISHI      MR276981
MITSUBISHI      MR357709
MITSUBISHI      MR534300
MITSUBISHI      MR534301
MITSUBISHI      MR953152
MITSUBISHI      MR980890
HYUNDAI      ZD711106
GREAT WALL      SMR196312

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-05-513 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.