Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7.8220 facet eps

Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8220 FACET EPS

7.8220 Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

EPS 1.880.220, KW 580 220

numer części:

7.8220

producent:

FACET EPS

Temperatura otwarcia [°c] 89
Wysokość [mm] 34
Średnica 1 [mm] 54
Średnica 2 [mm] 28
Ogrzewanie/chłodzenie z otworem odpowietrzającym
nr EAN 8012510082720

skład zestawu:
7.9502 Uszczelka, termostat, Made in Italy - OE Equivalent
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8220 FACET EPS

numery OEM:
SAAB      30 577 561
SAAB      59 58 749
SAAB      83 89 512
SAAB      88 17 298
SAAB      88 22 025
SAAB      91 94 242
SAAB      93 37 379

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8220 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8220 FACET EPS:

2022-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-12-14
 5/5
Termostat wadliwy zwróciłem bez odzewu jeszcze trochę poczekam ciekawe jak się skończy ta moja reklamcja
2022-07-04
 5/5
ok
2022-03-30
 5/5
Działa poprawnie, nie ma z nim problemów. Uszczelka w zestawie.
2020-02-23
 5/5
Części tego producenta jak zwykle najwyższej jakości tak jak i zakupione 7.8322

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.