Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7.8307 facet eps

Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8307 FACET EPS

7.8307 Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

EPS 1.880.307, KW 580 307

numer części:

7.8307

producent:

FACET EPS

Temperatura otwarcia [°c] 90
Wysokość [mm] 31
Średnica 1 [mm] 54
Średnica 2 [mm] 35
Ogrzewanie/chłodzenie z otworem odpowietrzającym
nr EAN 8012510083482

skład zestawu:
7.8307S Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent
7.9556 Uszczelka, Made in Italy - OE Equivalent
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8307 FACET EPS

numery OEM:
RENAULT      74 31 397 947
RENAULT      74 33 545 031
RENAULT      74 36 842 409
RENAULT      74 39 180 811
VOLVO      271417
VOLVO      2714178
VOLVO      271664
VOLVO      2716645
VOLVO      9180811

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8307 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8307 FACET EPS:

2020-02-23
 5/5
Części tego producenta jak zwykle najwyższej jakości tak jak i zakupione 7.8322
2022-07-04
 5/5
ok
2022-03-30
 5/5
Działa poprawnie, nie ma z nim problemów. Uszczelka w zestawie.
2022-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-12-14
 5/5
Termostat wadliwy zwróciłem bez odzewu jeszcze trochę poczekam ciekawe jak się skończy ta moja reklamcja

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.