Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7.8383 facet eps

Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8383 FACET EPS

7.8383 Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

EPS 1.880.383, KW 580 383

numer części:

7.8383

producent:

FACET EPS

Temperatura otwarcia [°c] 82
Wysokość [mm] 40
Średnica 1 [mm] 52
Średnica 2 [mm] 28
Ogrzewanie/chłodzenie z otworem odpowietrzającym
nr EAN 8012510084205

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8383 FACET EPS

numery OEM:
FORD      3 396 924
FORD      3 599 763
FORD      3 893 570
FORD      3 902 514
FORD      4 176 181
FORD      4 188 498
FORD      F42Z-8575-BA
FORD      KL01-15-171A
FORD      XM34-8575-AA
FORD      XM34-8575-AB
MAZDA      FS05-15-171
MAZDA      KL01-15-171
MAZDA      KL01-15-171A
MAZDA      PE01-15-171
FORD USA      3 599 763
FORD USA      4 176 181
FORD USA      4 188 498
FORD USA      KL01-15-171A
FORD USA      XM34-8575-AA
FORD USA      XM34-8575-AB

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8383 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8383 FACET EPS:

2022-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-04
 5/5
ok
2022-03-30
 5/5
Działa poprawnie, nie ma z nim problemów. Uszczelka w zestawie.
2022-12-14
 5/5
Termostat wadliwy zwróciłem bez odzewu jeszcze trochę poczekam ciekawe jak się skończy ta moja reklamcja
2020-02-23
 5/5
Części tego producenta jak zwykle najwyższej jakości tak jak i zakupione 7.8322

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.