Wysokość [mm] | 46 | |
Ciężar [kg] | 10,12 | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 13 | |
Minimalna grubość [mm] | 11 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 256 | |
Ilość otworów | 4 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 68 | |
Moment dokręcenia [Nm] | 120 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 | |
Rodzaj połączenia | Pudełko | |
Jednostka ilości | Zestaw | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub | |
Długość opakowania [cm] | 27 | |
Szerokość opakowania [cm] | 27 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,3 | |
nr EAN | 5016687104899 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF048 FERODO
AUDI | 431 615 301 | |
AUDI | 431615301 | |
AUDI | 443 615 301 | |
AUDI | 443615301 | |
SKODA | 443615301 | |
VOLKSWAGEN | 431615301 | |
VOLKSWAGEN | 443615301 | |
VAG | 431615301 | |
VAG | 443615301 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF048 FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.