Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » DDF1216 ferodo

Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1216 FERODO

DDF1216 Tarcza hamulcowa, PREMIER FERODO
ferodo DDF1216
Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1216
 

    Ocena:
numery handlowe:

DDF1216, DDF1216-1, DDF1216C

numer części:

DDF1216

producent:

FERODO

Wysokość [mm] 49
Ciężar [kg] 12,84
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Minimalna grubość [mm] 23
średnica zewnętrzna [mm] 275
Ilość otworów 5
Średnica otworu centrującego [mm] 62
Moment dokręcenia [Nm] 103
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Rodzaj połączenia Pudełko
Jednostka ilości Zestaw
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez śrub
Długość opakowania [cm] 28,5
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 9,3
nr EAN 4044197247523


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej. Do kompletu należy zamówić 2 sztuki tarcz.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1216 FERODO

Kpl. tarcz hamulcowych (2 szt.) przód L/P pasuje do: TOYOTA RAV 4 II 1.8-2.4 05.00-11.05

Tarcze hamulcowe FERODO o indeksie DDF1216 są zasadniczym podzespołem układu hamulcowego pojazdu.
Wpływ tarcz hamulcowych na bezpieczeństwo podróżujących jest trudny do przecenienia. Badania jakim sa poddawane wykonywane są na profesjonalnych stanowiskach badawczych.
Wyniki badań poddawane są wnikliwej ocenie specjalistów bezpieczeństwa oraz technologów.
Opinie specjalistów o prezentowanym wyrobie - tarcze hamulcowe FERODO DDF1216 potwierdzają ich wysoką jakość i walory użytkowe.
numery OEM:
TOYOTA      4351232160
TOYOTA      4351232250
TOYOTA      4351242030
TOYOTA      4351242031
TOYOTA      4351242032

Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1216 FERODO w samochodach:

Tarcza hamulcowa

Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.

Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.

Charakterystyka tarcz hamulcowych

Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.

Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.

Tarcze hamulcowe w e-autoparts

Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.

Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.