Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Opel VECTRA C (Z02) 3.0 CDTi (F69) (2005.08-2008.08) 184km » DDF1511 ferodo
wybrany samochód: 
Opel Vectra C (z02) 3.0 Cdti (f69) (2005.08-2008.08) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1511 FERODO

DDF1511 Tarcza hamulcowa, PREMIER FERODO
ferodo DDF1511

    Ocena:
numery handlowe:

DDF1511, DDF1511-1

numer części:

DDF1511

producent:

FERODO

Wysokość [mm]47
Ciężar [kg]20,1
Typ tarczy hamulcowejwentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm]28
Minimalna grubość [mm]25,4
średnica zewnętrzna [mm]308
Ilość otworów5
Średnica otworu centrującego [mm]61
Moment dokręcenia [Nm]110
Ø rozmieszczenia otworów [mm]108
Rodzaj połączeniaPudełko
Jednostka ilościZestaw
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Długość opakowania [cm]31,6
Szerokość opakowania [cm]32,2
Wysokość opakowania [cm]16
nr EAN4044197387366


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej. Do kompletu należy zamówić 2 sztuki tarcz.

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.

Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.