Wysokość [mm] | 58 |
Ciężar [kg] | 9,27 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 |
Minimalna grubość [mm] | 22,2 |
średnica zewnętrzna [mm] | 240 |
Ilość otworów | 4 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,6 |
Moment dokręcenia [Nm] | 100 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 107,95 |
Rodzaj połączenia | Pudełko |
Jednostka ilości | Zestaw |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Długość opakowania [cm] | 24 |
Szerokość opakowania [cm] | 24 |
Wysokość opakowania [cm] | 11,6 |
nr EAN | 5016687118391 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF183 FERODO
FORD | 1096104 | |
FORD | 12429474 | |
FORD | 12429476 | |
FORD | 12429483 | |
FORD | 1595875 | |
FORD | 1619053 | |
FORD | 1619053054 | |
FORD | 1619054 | |
FORD | 1629474 | |
FORD | 1629476 | |
FORD | 1629482 | |
FORD | 1629483 | |
FORD | 1644844 | |
FORD | 1644845 | |
FORD | 5022659 | |
FORD | 5022660 | |
FORD | 5022948 | |
FORD | 5023573 | |
FORD | 5023802 | |
FORD | 6077974 | |
FORD | 6133549 | |
FORD | 6133550 | |
FORD | 6134507 | |
FORD | 6155824 | |
FORD | 6158202 | |
FORD | 6158204 | |
FORD | 6158210 | |
FORD | 6158211 | |
FORD | 6168211 | |
FORD | 87BX1125CA | |
FORD | 87BX1125DA | |
FORD | 87BX1125GA | |
FORD | 87BX1125JA | |
FORD | 87BX1125S1A | |
FORD | V90BX1125AA | |
AC | 5022659 | |
TVR | 5022659 | |
PANTHER | 5022659 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF183 FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.