Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Ford FIESTA VI (CB1, CCN) 1.0 EcoBoost (2013.01-???) 100km » DDF564 ferodo
wybrany samochód: 
Ford Fiesta Vi (cb1, Ccn) 1.0 Ecoboost (2013.01-???) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF564 FERODO

DDF564 Tarcza hamulcowa, PREMIER FERODO
ferodo DDF564
Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF564

    Ocena:
numery handlowe:

DDF564, DDF564-1

numer części:

DDF564

producent:

FERODO

Wysokość [mm]45
Ciężar [kg]7,05
Typ tarczy hamulcowejpełny
Grubość tarczy hamulcowej [mm]12
Minimalna grubość [mm]10
średnica zewnętrzna [mm]235
Ilość otworów4
Średnica otworu centrującego [mm]55
Moment dokręcenia [Nm]103
Ø rozmieszczenia otworów [mm]100
Rodzaj połączeniaPudełko
Jednostka ilościZestaw
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez śrub
Długość opakowania [cm]24,4
Szerokość opakowania [cm]24,4
Wysokość opakowania [cm]10,4
nr EAN5016687156492


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej. Do kompletu należy zamówić 2 sztuki tarcz.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF564 FERODO

numery OEM:
MAZDA      DB0Y-33 251
MAZDA      DB0Y-33-251
MAZDA      DB0Y33251
MAZDA      DB0Y33251A
MAZDA      DB0Y33251B
MAZDA      DB0Y33251C
MAZDA      DBOY33251
MAZDA      DBOY33251C

Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF564 FERODO w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.

Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.