Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » FDB406 ferodo

Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB406 FERODO

FDB406 Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FERODO
ferodo FDB406
Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB406
FDB406
ferodo FDB406 Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION
105.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (15 ocen)
numery handlowe:

21388

numer części:

FDB406

producent:

FERODO

Grubość [mm] 18,5
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 130
Ciężar [kg] 1,62
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Wysokość 1 [mm] 55
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
System hamulcowy TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Numer WVA 21388
Liczba piór 4
Długość opakowania [cm] 16,8
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 4,6
nr EAN 5016687047677

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB406 FERODO

Klocki hamulcowe kpl. przód (ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego), pasuje do: DAEWOO LUBLIN II, PEUGEOT 205 I, 309 I, RENAULT 19 II CHAMADE, 25, ESPACE II, LAGUNA I, MEGANE I 1.1-3.0 04.84-

Klocki hamulcowe FDB406 mają zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

ALPINE

A110 II, A290

DAEWOO

MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS

Numery OE klocków hamulcowych FDB406 producenta FERODO

RENAULT

410601531R, 6000008895, 7701035895, 7701202973, 7701203070, 7701203730, 7701206288, 7701202050, 7701202289, 7701202896, 7701203968, 7701204220, 7701349751

numery OEM:
RENAULT      410601531R
RENAULT      6000008895
RENAULT      7701 035 895
RENAULT      7701 202 973
RENAULT      7701 203 070
RENAULT      7701 203 730
RENAULT      7701 206 288
RENAULT      7701035895
RENAULT      7701202050
RENAULT      7701202289
RENAULT      7701202896
RENAULT      7701202973
RENAULT      7701203070
RENAULT      7701203730
RENAULT      7701203968
RENAULT      7701204220
RENAULT      7701206288
RENAULT      7701349751

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB406 FERODO w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB406 FERODO:

Robert, KOSZALIN
2025-05-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jerzy,
2022-10-21
 5/5
Ok.
Paweł, Kraków
2025-02-23
 1/5
produkt wysokiej jakości, polecam
Michal, Ciechanów
2022-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Marki
2022-07-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Otwock
2021-07-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Osielsko
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Dębno
2022-01-03
 5/5
O.K
Andrzej, warszawa
2022-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JACEK, KOŁOBRZEG
2021-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JACEK, KOŁOBRZEG,ZIELENIEWO
2024-06-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Rzeszów
2022-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Dębno
2022-01-03
 5/5
O.K
Andrzej, warszawa
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, warszawa
2022-01-16
 5/5
Dobre klocki za rozsądną cenę, zakładam je już do kolejnego samochodu ????

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.