Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr hydrauliczny » OE 681 filtron wix

Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów OE 681 FILTRON WIX

OE 681 Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów FILTRON WIX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

OE 681

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 149
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 64
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 31
nr EAN 5904608006813

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów OE 681 FILTRON WIX

Filtr oleju (wkład filtra) pasuje do: VOLVO FH, FH II, FH III, FH12, FH16, FH16 II, FH16 III, FM, FM II, FM12, FM9, FMX D11A-330-MDS2043A 08.93-
numery OEM:
VOLVO      1521527
VOLVO      20776259
VOLVO      21479106
VOLVO      85104633
VOLVO      85108176

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów OE 681 FILTRON WIX w samochodach:

Filtr hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów


W układzie obiegu oleju, występującym w automatycznych skrzyniach biegów, filtry instaluje się zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej. Główny, zintegrowany filtr przepływu położony jest bezpośrednio w misce oleju przekładniowego, tuż przed pompą. Niewielka dostępna przestrzeń montażowa wymusza, aby filtry charakteryzowały się niskim ciśnieniem różnicowym dopuszczalnym w trybie zasysania. Zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń przez takie filtry jest ograniczona. Czynnikiem niekorzystnym jest rosnąca lepkość oleju (zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego powodu tak ważny jest serwis.

Aby osiągnąć jeszcze wyższy poziom czystości oleju, filtry instaluje się również po stronie tłocznej pompy. Muszą one posiadać wysoką odporność na ciśnienie panujące w tym elemencie układu smarowania. Zadaniem filtra jest tu bezpośrednia ochrona siłownika hydraulicznego oraz oczyszczenie strumienia oleju z najdrobniejszych cząstek.

Regularna wymiana oleju przekładniowego oraz filtrów (zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej) pozwoli cieszyć się długą i bezawaryjną pracą automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tego, z pewnością doprowadzi do szybszego zużycia się elementów ciernych i w efekcie spowoduje awarię lub zniszczenie skrzyni. Doprowadzenie tych elementów do stanu używalności bądź ich wymiana na nowe wiąże się z bardzo wysokimi nakładami finansowymi.