Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BL1112A1 fte automotive gmbh

Klocki hamulcowe - komplet BL1112A1 FTE automotive GmbH

BL1112A1 Klocki hamulcowe - komplet FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

20973, 20974, D1458-8658, D1482-8658

numer części:

BL1112A1

Szerokość [mm] 105,1
Wysokość [mm] 54,9
Grubość [mm] 11
Wersja osi Rear
Techniczny numer informacyjny BL1112A1
System hamulcowy BENDIX
Oznaczenie kontrolne E1 90R-01100/156
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 4028569284286

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BL1112A1 FTE automotive GmbH

numery OEM:
CITROËN      425042
CITROËN      425104
CITROËN      425146
CITROËN      425148
CITROËN      425196
CITROËN      425197
CITROËN      425257
CITROËN      425271
CITROËN      425311
CITROËN      425402
CITROËN      425490
CITROËN      95659341
CITROËN      95666671
CITROËN      95666971
CITROËN      E172201
PEUGEOT      425042
PEUGEOT      425071
PEUGEOT      425104
PEUGEOT      425146
PEUGEOT      425148
PEUGEOT      425196
PEUGEOT      425197
PEUGEOT      425256
PEUGEOT      425271
PEUGEOT      425274
PEUGEOT      425442
PEUGEOT      95659341
PEUGEOT      95666671
PEUGEOT      96666971
PEUGEOT      E172201
RENAULT      77 01 202 050
RENAULT      77 01 202 210
RENAULT      77 01 202 308
RENAULT      77 01 202 662
RENAULT      77 01 203 560
RENAULT      77 01 204 464
RENAULT      77 01 204 626
RENAULT      77 01 204 664
RENAULT      77 01 204 845
RENAULT      77 01 207 034

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BL1112A1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet BL1112A1 FTE automotive GmbH:

2020-04-03
 5/5
BL2613B1 fte sprawuje się dobrze. Zobaczymy jak pojeździmy na tym dłużej
2022-01-25
 5/5
zawsze bylem zadowolony z tych klocków

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.