Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP454 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP454 QUINTON

BP454 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20635, 20636, 20860, 20973, 20974

numer części:

BP454

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:105
Wysokość [mm]:54,4
Grubość [mm]:11
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP454 QUINTON

numery OEM:
CITROËN      4251.46
CITROËN      4251.97
CITROËN      425146
CITROËN      425197
CITROËN      4252.57
CITROËN      4252.74
CITROËN      425257
CITROËN      425274
CITROËN      95 659 341
CITROËN      95 666 971
CITROËN      95659341
CITROËN      95666971
PEUGEOT      4250.42
PEUGEOT      4250.71
PEUGEOT      425042
PEUGEOT      425071
PEUGEOT      4251.04
PEUGEOT      4251.46
PEUGEOT      4251.48
PEUGEOT      4251.96
PEUGEOT      4251.97
PEUGEOT      425104
PEUGEOT      425146
PEUGEOT      425148
PEUGEOT      425196
PEUGEOT      425197
PEUGEOT      4252.56
PEUGEOT      4252.57
PEUGEOT      4252.71
PEUGEOT      4252.74
PEUGEOT      425256
PEUGEOT      425257
PEUGEOT      425271
PEUGEOT      425274
RENAULT      77 01 202 050
RENAULT      77 01 202 210
RENAULT      77 01 202 308
RENAULT      77 01 202 662
RENAULT      77 01 203 560
RENAULT      77 01 204 464
RENAULT      77 01 204 626
RENAULT      77 01 204 664
RENAULT      77 01 204 845
RENAULT      77 01 207 034
RENAULT      7701202050
RENAULT      7701202210
RENAULT      7701202308
RENAULT      7701202662
RENAULT      7701203560
RENAULT      7701204464
RENAULT      7701204626
RENAULT      7701204664
RENAULT      7701204845
RENAULT      7701207034

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP454 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.