Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » R15040.3.1 fte automotive gmbh

Cylinderek hamulcowy R15040.3.1 FTE automotive GmbH

R15040.3.1 Cylinderek hamulcowy FTE automotive GmbH
fte R15040.3.1
Cylinderek hamulcowy R15040.3.1

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

R15040.3.1

Średnica tłoka [mm] 15,87
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569469812

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy R15040.3.1 FTE automotive GmbH

Cylinderek hamulcowy tył L/P pasuje do: SUZUKI ALTO VI, IGNIS I, WAGON R+ 1.0-1.3 02.98-
numery OEM:
SUZUKI      53401-75F00
SUZUKI      53401-75F00-000
SUZUKI      53401-76G00
SUZUKI      53401-76G00-000
SUZUKI      53401-76G01
SUZUKI      53401-76G01-000
SUZUKI      53401-76G02
SUZUKI      53401-76G02-000
SUZUKI      53401-M76G00

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy R15040.3.1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.