Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » R19098.8.1 fte automotive gmbh

Cylinderek hamulcowy R19098.8.1 FTE automotive GmbH

R19098.8.1 Cylinderek hamulcowy FTE automotive GmbH
fte R19098.8.1
Cylinderek hamulcowy R19098.8.1

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

R19098.8.1

Średnica tłoka [mm] 19,05
parzyste numery artykułów R19097.8.1
nr EAN 4028569409313

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy R19098.8.1 FTE automotive GmbH

Cylinderek hamulcowy tył P pasuje do: HONDA CIVIC VI; HYUNDAI ACCENT II, ELANTRA III, MATRIX, SONATA IV; KIA MAGENTIS I; MG MG ZR, MG ZS; ROVER 200 II, 25 I, 400 II, 45 I, COUPE 1.1-2.7 09.94-08.10
numery OEM:
HONDA      43300-ST3-E01
ROVER      GWC901634
ROVER      SML100080
HYUNDAI      58330-25000
HYUNDAI      58330-2D000
HYUNDAI      58330-2D020
HYUNDAI      58330-2H000
HYUNDAI      58380-38010
KIA      5838038010

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy R19098.8.1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.