Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA2804.4.16 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA2804.4.16 FTE automotive GmbH

ZA2804.4.16 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1100828

numer części:

ZA2804.4.16

otwór Ø [mm] 28
Wzór otworów/Ilość otworów 2
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 4028569706733

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA2804.4.16 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE ZA2804.4.16/1100828 FORD FOCUS 1,5ECOBOOST/1,6ECOBOOST 11-
numery OEM:
FORD      1685547
FORD      1686778
FORD      1706670
FORD      1760736
FORD      1785392
FORD      1818044
FORD      1838178
FORD      2002008
FORD      2002011
FORD      2144822
FORD      2208794
FORD      AV61-7A564-BA
FORD      AV61-7A564-BB
FORD      AV61-7A564-BC
FORD      AV61-7A564-BD
FORD      AV61-7A564-BE
FORD      AV61-7A564-BF
FORD      AV61-7A564-BFS
FORD      AV61-7A564-EB
FORD      AV61-7A564-EC
FORD      AV61-7A564-ED
FORD      AV61-7A564-EE
FORD      DG9Z-7A564-B
MAZDA      B6Y2 16 530
MAZDA      B6Y2 16 530A
MAZDA      B6Y2 16 530B
MAZDA      B6Y2 16 530BAA
MAZDA      B6Y2 16 530C
VOLVO      31325074
VOLVO      31325267
VOLVO      31325987
VOLVO      31367377
VOLVO      31367995

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA2804.4.16 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA2804.4.16 FTE automotive GmbH:

Daniel, Porajów
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.