Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 6104461 girling

Klocki hamulcowe - komplet 6104461 GIRLING

6104461 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING
 

    Ocena:
numery handlowe:

20988, 20989

numer części:

6104461

producent:

GIRLING

Ograniczenia producenta TRW
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Wysokość [mm] 44,5
Długość [mm] 87,4
Grubość [mm] 14,4
nr EAN 3322937438327

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6104461 GIRLING

numery OEM:
CITROËN      95 611 498
CITROËN      95 616 818
CITROËN      95 647 733
CITROËN      95607093
CITROËN      95661871
CITROËN      E 172 155
CITROËN      E 172 237
CITROËN      E 172 569
PEUGEOT      4250 39
PEUGEOT      E 172 237
PEUGEOT      E 172 596
zamienniki:
62 91 6242
brak
SWAG Autoteile GmbH
168219
brak
VALEO
597082
brak
VALEO
597042
brak
VALEO
597310
brak
VALEO
168235
brak
VALEO
BL1354A2
brak
FTE automotive GmbH
363702160217
brak
MAGNETI MARELLI
9868
brak
OPTIMAL
BL1203A2
brak
FTE automotive GmbH
363702160213
brak
MAGNETI MARELLI
9478
brak
OPTIMAL
180553-203
brak
ICER
180553-700
brak
ICER
180465
brak
ICER
180553
brak
ICER
180555
brak
ICER
26149
brak
LEMFÖRDER
BL1224B2
brak
FTE automotive GmbH
BP405
brak
QUINTON
221924
brak
NK
223713
brak
NK
1501221924
brak
SBS
1501223713
brak
SBS
20989.175.1
brak
ZIMMERMANN
36579 OE
brak
A.B.S.
8170.01
brak
REMSA
8170.02
brak
REMSA
8170.03
brak
REMSA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6104461 GIRLING w samochodach:

Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.

Budowa i charakterystyka klocków hamulcowych

W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.

Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.

Oferta klocków hamulcowych w naszym sklepie internetowym

Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.

Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.