Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 6113442 girling

Klocki hamulcowe - komplet 6113442 GIRLING

6113442 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21933, 21934, 21935

numer części:

6113442

producent:

GIRLING

Ograniczenia producenta ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm] 44,9
Długość [mm] 123,1
Grubość [mm] 17
nr EAN 3322937442096

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6113442 GIRLING

numery OEM:
BMW      1 161 456
BMW      1 164 499
BMW      2 157 574
BMW      34 21 1 161 456
BMW      34 21 1 164 499
BMW      34 21 2 157 574
BMW      34 21 4 398 213
BMW      34 21 6 750 190
BMW      34 21 6 761 239
BMW      34 21 6 761 241
BMW      34 21 6 778 168
BMW      4 398 213
BMW      6 750 190
BMW      6 761 239
BMW      6 761 241
BMW      6 778 168
MG      SFP 100520
ROVER      GBP90341AF
SAAB      5058110
SAAB      93194192
zamienniki:
20 91 6351
brak
SWAG Autoteile GmbH
597207
brak
VALEO
363702161379
brak
MAGNETI MARELLI
363702161084
brak
MAGNETI MARELLI
363702160316
brak
MAGNETI MARELLI
BL1751A2
brak
FTE automotive GmbH
T1207
brak
PAGID
0 986 AB4 735
brak
BOSCH
2193491
brak
TEXTAR
FQT1301
brak
FERODO
F 03B 150 266
brak
BOSCH
BP1338
brak
QUINTON
12259
brak
OPTIMAL
F 03B 150 281
brak
BOSCH
221516
brak
NK
221524
brak
NK
224110
brak
NK
1501221516
brak
SBS
1501221524
brak
SBS
21934.170.2
brak
ZIMMERMANN
V20-8107
brak
VAICO
V20-8116
brak
VAICO
37267 OE
brak
A.B.S.

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6113442 GIRLING w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.