Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 571527J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 571527J JURID

571527J Klocki hamulcowe - komplet JURID
jurid 571527J

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20181, 571527

numer części:

571527J

producent:

JURID

Jakość 283
Grubość [mm] 16,7
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 123
Ciężar [kg] 0,9
Wysokość 1 [mm] 44
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy ATE
Rodzaj połączenia Pudełko
Numer WVA 20181
Numer WVA 21934
Długość opakowania [cm] 16,8
Szerokość opakowania [cm] 9,7
Wysokość opakowania [cm] 6,2
nr EAN 3306435015358

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 571527J JURID

KLOCKI HAM JURID 571527J BMW 318 16.7 MM /ZAMIENNIK 571960/
numery OEM:
BMW      34 21 1 160 340
BMW      34 21 1 161 455
BMW      34 21 1 162 446
BMW      34211160340
BMW      34211160341
BMW      34211160533
BMW      34211161455
BMW      34211161456
BMW      34211162446
BMW      34211164501
BMW      34211165233
BMW      34216761238
BMW      34216761239
zamienniki:
20 91 6176
brak
SWAG Autoteile GmbH
597016
brak
VALEO
597207
brak
VALEO
363702160308
brak
MAGNETI MARELLI
363702160316
brak
MAGNETI MARELLI
9945
brak
OPTIMAL
BL1204A2
brak
FTE automotive GmbH
363702160200
brak
MAGNETI MARELLI
9544
brak
OPTIMAL
9320
brak
OPTIMAL
FSL296
brak
FERODO
FQT850
brak
FERODO
221509
brak
NK
221516
brak
NK
1501221516
brak
SBS
20180.170.2
brak
ZIMMERMANN
V20-8106
brak
VAICO
V20-8116
brak
VAICO
0155 00
brak
KAWE
0265 30
brak
KAWE
0265 50
brak
KAWE
36824 OE
brak
A.B.S.

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 571527J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.