Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 6114151 girling

Klocki hamulcowe - komplet 6114151 GIRLING

6114151 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20961, 23516

numer części:

6114151

producent:

GIRLING

Ograniczenia producenta TRW
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Wysokość [mm] 52,9
Długość [mm] 87
Grubość [mm] 17
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 1
nr EAN 3322937442478

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6114151 GIRLING

numery OEM:
AUDI      7M3 698 451 A
FORD      1109015
FORD      1133447
FORD      1133448
FORD      1205697
FORD      1207518
FORD      1207519
FORD      1343513
FORD      1345337
FORD      1386603
FORD      5M21-2M008-AA
FORD      YM212M008BA
FORD      YM212M008DA
FORD      YM2J-2M008-BA
FORD      YM2J2M008AA
SEAT      7M3 698 451
SEAT      7M3 698 451 A
SEAT      7M3 698 451 B
SEAT      7M3 698 451 C
SEAT      7M3 698 451 E
SKODA      7M3 698 451 A
VOLKSWAGEN      7M3 698 451
VOLKSWAGEN      7M3 698 451 A
VOLKSWAGEN      7M3 698 451 B
VOLKSWAGEN      7M3 698 451 C
VOLKSWAGEN      7M3 698 451 E
zamienniki:
F 026 000 029
brak
BOSCH
181387
brak
ICER
363702161259
brak
MAGNETI MARELLI
BL1773A4
brak
FTE automotive GmbH
FSL1482
brak
FERODO
FSL1481
brak
FERODO
FQT1481
brak
FERODO
FQT1482
brak
FERODO
26471
brak
LEMFÖRDER
2096104
brak
TEXTAR
2096108
brak
TEXTAR
BP1418
brak
QUINTON
224755
brak
NK
1501224753
brak
SBS
1501224755
brak
SBS
V10-8123
brak
VAICO
V10-8150
brak
VAICO
V10-8150-1
brak
VAICO
23554.170.4
brak
ZIMMERMANN

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6114151 GIRLING w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.