Podpora trójramienna, wał napędowy 302684 GKN (LÖBRO)
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 19 |
Średnica 1 [mm] | 19,65 |
Szerokość 1 [mm] | 23,75 |
Długość całkowita [mm] | 44,15 |
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] | 29,00 |
Szerokość [mm] | 9,45 |
Sworzeń Ø 1 [mm] | 17,00 |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064127215 |
- Informacje
- N-ry oe
- Zamienniki
- Zastosowanie w autach
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 302684 GKN (LÖBRO)
Podpora trójramienna, wał napędowy 302684 ma zastosowanie do modeli samochodów
FIAT
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
LANCIA
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
Numery OE Podpora trójramienna, wał napędowy 302684 producenta GKN (LÖBRO)
FIAT
7540062, 7566182, 7671609
numery OEM:
FIAT | | 7 540 062 |
FIAT | | 7566182 |
FIAT | | 7671609 |
LANCIA | | 7566182 |
Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 302684 GKN (LÖBRO) w samochodach:
Krzyżak wału
Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.
Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
GKN LÖBRO to niemiecki producent części samochodowych, który istnieje od ponad 100 lat. Firma została założona w 1921 roku przez braci Friedrisha i Karlheinza Löbrom jako producent łożysk do napędów samochodowych. Firma szybko rozpoczęła produkcję różnych części samochodowych, w tym tulei, półosi, sprzęgła, koła zębate, wałków napędowych i wałków rozrządu. Od lat 50. firma zaczęła inwestować w nowe technologie, które pozwoliły jej na produkcję nowych części samochodowych, w tym wysoce wytrzymałych i wysoce precyzyjnych części.
W latach 90. firma opracowała i wprowadziła na rynek nowe technologie, które umożliwiły produkcję części samochodowych o wyższej wytrzymałości i precyzji. Dzisiaj GKN LÖBRO jest jednym z wiodących producentów części samochodowych w Europie i na świecie. Firma produkuje szeroki zakres części samochodowych, w tym łożyska, tuleje, półosi, sprzęgła, koła zębate, wałków napędowych i wałków rozrządu. Firma oferuje również szeroki wybór części samochodowych wyprodukowanych dla różnych marek samochodów, w tym Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Opel i wiele innych.