Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 4PK0675 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0675 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

4PK0675

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:675
Szerokość [mm]:14,2
Ilość żeber:4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0675 GOODYEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      0060566058
ALFA ROMEO      60566058
FIAT      46429443
FIAT      46770210
FIAT      46770211
FIAT      71718718
FIAT      71739607
FIAT      76770211
FIAT      7704978
LANCIA      46770210
LANCIA      46770211
LANCIA      71718718
LANCIA      7704978
CHEVROLET      96570670
HYUNDAI      97713-02000
HYUNDAI      9771302000
KIA      97713-02000
KIA      9771302000
DAEWOO      96570670
AUTOBIANCHI      46770211
AUTOBIANCHI      71718718
AUTOBIANCHI      7704978

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 4PK0675 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.