Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 5PK0875 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0875 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5PK0875

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:875
Szerokość [mm]:17,8
Ilość żeber:5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0875 GOODYEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      60597250
CITROËN      5750SE
CITROËN      96155377
FORD      6842244
FORD      93BB6C301CD
HONDA      31110-PK1-003
HONDA      31110-PK1-013
HONDA      31110-PK2-003
HONDA      31110-PK2-004
HONDA      31110PK1003
HONDA      31110PK2003
HONDA      31110PK2004
MG      PQS101310L
MITSUBISHI      MB813806
MITSUBISHI      MD325600
RENAULT      7700720452
RENAULT      7700868273
RENAULT      7700872533
RENAULT      7701064939
ROVER      GFB1121
ROVER      PQS101310L
SUBARU      8092 18130
SUBARU      8092 18140
SUBARU      8092 18160
SUBARU      8092 18250
SUBARU      8092 18320
SUBARU      8092 18350
SUBARU      80921-8420
SUBARU      80921-8430
SUBARU      809218130
SUBARU      809218140
SUBARU      809218160
SUBARU      809218170
SUBARU      809218340
SUBARU      809218350
SUBARU      809218400
SUBARU      809218420
SUBARU      809218430
TOYOTA      91850-08804
TOYOTA      9185008804
TOYOTA      99365-00880
TOYOTA      99365-20880
TOYOTA      99365-50880
TOYOTA      99365-70880
TOYOTA      9936500880
TOYOTA      9936520880
TOYOTA      9936550880
TOYOTA      9936570880
VAUXHALL      9195192
VAUXHALL      9201688
VAUXHALL      9201723
CHEVROLET      96144932
DAEWOO      96144932
LAND ROVER      PQS101310
LAND ROVER      PQS101310L

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0875 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.