Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1013 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1013 GOODYEAR

 

    Ocena:
numer części:

6PK1013

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1013
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1013 GOODYEAR

numery OEM:
CHRYSLER      4861 017
CHRYSLER      4861017
CITROËN      5750-J2
CITROËN      5750-VA
CITROËN      5750J2
CITROËN      5750VA
CITROËN      96155010
FORD      7136447
MERCEDES-BENZ      0089973292
MERCEDES-BENZ      0089977192
MERCEDES-BENZ      79979092
MERCEDES-BENZ      79979492
PEUGEOT      5750-E8
PEUGEOT      5750-T2
PEUGEOT      5750-VA
PEUGEOT      575000000000
RENAULT      7700745397
RENAULT      7700859639
RENAULT      7701064343
FERRARI      156329

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1013 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.