Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1125 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1125 GOODYEAR

 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1123, 6PK1124, 6PK1125, 6PK1126, 6PK1127

numer części:

6PK1125

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1125
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1125 GOODYEAR

numery OEM:
AUDI      036145933Q
AUDI      06A145933D
CITROËN      5750GE
CITROËN      5750VT
LADA      21108114096
OPEL      4402599
OPEL      9110599
PEUGEOT      5750-GN
RENAULT      7700114635
RENAULT      7700114730
RENAULT      7700866063
RENAULT      7700868878
RENAULT      7701064348
SEAT      032145933C
SEAT      032145933E
SEAT      032145933S
SEAT      036145933G
SEAT      036145933Q
SEAT      06A145933D
SKODA      032145933S
SKODA      06A145933D
VAUXHALL      9110599
VOLKSWAGEN      032145933S
VOLKSWAGEN      036145933B
VOLKSWAGEN      036145933D
VOLKSWAGEN      036145933G
VOLKSWAGEN      036145933Q
VOLKSWAGEN      06A145933D

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1125 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.