Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1437 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1437 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

6PK1437

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1437
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1437 GOODYEAR

Pasek wielorowkowy (6PK1437) CITROEN BERLINGO, JUMPY, XSARA; FIAT SCUDO; HYUNDAI ACCENT II, GETZ, MATRIX; MAZDA 121 III; MITSUBISHI LANCER IV, LANCER VI, LANCER VII; PEUGEOT 206 1.3-2.0 03.96-12.15
numery OEM:
CHRYSLER      4668 452AB
CHRYSLER      4668452AB
CHRYSLER      4891 505AB
CHRYSLER      4891505AB
CITROËN      5750-EX
CITROËN      5750-EY
CITROËN      5750-VF
CITROËN      5750-Z8
CITROËN      5750-Z9
CITROËN      5750EX
CITROËN      5750EY
CITROËN      5750VF
CITROËN      5750Z8
CITROËN      5750Z9
CITROËN      9637529480
FIAT      9637529480
FIAT      9641198680
FORD      1019889
FORD      96FB6C301CD
MAZDA      1E03-15-908
MAZDA      1E03-15-908A
MAZDA      1E0315908
MAZDA      1E0315908A
MITSUBISHI      MD360215
MITSUBISHI      MD377381
PEUGEOT      5750-EX
PEUGEOT      5750-EY
PEUGEOT      5750-VF
PEUGEOT      5750-Z8
PEUGEOT      5750-Z9
PEUGEOT      9637529480
HYUNDAI      25212-27501
HYUNDAI      25212-27502
HYUNDAI      25212-27551
HYUNDAI      2521227501
HYUNDAI      2521227502
HYUNDAI      2521227551

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1437 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.