Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1450 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1450 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6PK1448, 6PK1449, 6PK1450, 6PK1451, 6PK1452

numer części:

6PK1450

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1450
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1450 GOODYEAR

numery OEM:
BMW      11 28 7 509 520
BMW      11287509520
CITROËN      5750-T6
CITROËN      5750-YC
CITROËN      5750-Z1
CITROËN      5750T6
CITROËN      5750YC
CITROËN      5750Z1
FORD      1085038
FORD      96KB6C301AA
FORD      98KB6C301AA
OPEL      1340279
PEUGEOT      5750-T1
PEUGEOT      5750-T6
PEUGEOT      5750-YC
PEUGEOT      5750-Z0
PEUGEOT      96337272
ROVER      GFB101448
ROVER      GMB61448
ROVER      PQS10035
SEAT      03D145933AG
SKODA      03D145933AG
VAUXHALL      55565301
VOLKSWAGEN      03D145933AG
CHEVROLET      55565301

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1450 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.