Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1587 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1587 GOODYEAR

 

    Ocena:
numer części:

6PK1587

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1587
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1587 GOODYEAR

numery OEM:
AUDI      06B903137C
AUDI      06B903137D
AUDI      06H903137C
CITROËN      5750-EW
CITROËN      5750-VE
CITROËN      5750-XK
CITROËN      5750EW
CITROËN      5750VE
CITROËN      5750XK
CITROËN      9638027080
CITROËN      9638027180
FORD      7204036
FORD      F53E8620BB
OPEL      1340601
OPEL      1340662
OPEL      97186396
OPEL      97229071
PEUGEOT      5750-EJ
PEUGEOT      5750EJ
PEUGEOT      5750QW
PEUGEOT      5750VE
PEUGEOT      5750XK
RENAULT      9638027080
RENAULT      9649592880
RENAULT      9838027180
SUBARU      8092 21080
SUBARU      809221080
VOLKSWAGEN      044260849B
VOLKSWAGEN      06B903137C
VOLKSWAGEN      06B903137D

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1587 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.