Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1650 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1650 GOODYEAR

 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1648, 6PK1649, 6PK1650, K016PK1650

numer części:

6PK1650

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1650
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1650 GOODYEAR

numery OEM:
CITROËN      5750-M2
CITROËN      5750-ZA
CITROËN      5750M2
CITROËN      96236953
CITROËN      96236954
FORD      6844096
FORD      6961947
FORD      7136449
FORD      V93XF6C301AA
FORD      V93XF6C301BA
RENAULT      7700857070
SUBARU      80922-1120
SUBARU      809221120
VOLKSWAGEN      037145933
VOLKSWAGEN      037145933B
VOLKSWAGEN      038903137E
VOLKSWAGEN      37145933

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1650 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.