Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1800 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1800 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6PK1798, 6PK1799, 6PK1800, 6PK1801, 6PK1802

numer części:

6PK1800

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1800
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1800 GOODYEAR

numery OEM:
FORD      4024820
FORD      6788619
FORD      88WF6C301G1A
FORD      XS2Z8620NA
MITSUBISHI      M883832
OPEL      1340607
OPEL      1340616
OPEL      1340626
OPEL      1340627
OPEL      1340646
OPEL      1340664
OPEL      1340745
OPEL      24413293
OPEL      4410172
OPEL      4414599
OPEL      4506181
OPEL      6340623
OPEL      90411028
OPEL      90444423
OPEL      90502735
OPEL      90510253
OPEL      90541338
OPEL      91126385
OPEL      91151716
OPEL      9118617
OPEL      9129465
OPEL      9201850
RENAULT      7700109477
RENAULT      8200093814
RENAULT      8200113203
SAAB      4961058
VAUXHALL      24413293
VAUXHALL      55354682
VAUXHALL      90502735
VAUXHALL      90541338
VAUXHALL      91126385
VAUXHALL      91151716
VAUXHALL      9118617
VAUXHALL      93160191
VAUXHALL      93181710
VAUXHALL      93181711
VAUXHALL      93182243
VOLVO      30621318
VOLVO      30883832
JEEP      53007595
JEEP      53010 284
JEEP      53010284
JEEP      53010285
JEEP      53031 118
JEEP      53031118

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1800 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.