Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK2030 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK2030 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6PK2028, 6PK2029, 6PK2030, 6PK2031, 6PK2032

numer części:

6PK2030

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:2030
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK2030 GOODYEAR

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0089973592
MERCEDES-BENZ      0089976392
MERCEDES-BENZ      0119975692
MERCEDES-BENZ      0129975892
MERCEDES-BENZ      0139974092
MERCEDES-BENZ      119975692
MERCEDES-BENZ      129975892
MERCEDES-BENZ      139974092
MERCEDES-BENZ      89970192
MERCEDES-BENZ      89973592
MERCEDES-BENZ      89976392
OPEL      1340649
OPEL      1854728
OPEL      6340638
OPEL      90528761
OPEL      91126388
OPEL      9118620
OPEL      9129851
VAUXHALL      90410768
VAUXHALL      90528761
VAUXHALL      91126388
VAUXHALL      93181721

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK2030 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.