Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 6PU 009 106-071 hella

Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 009 106-071 HELLA

6PU 009 106-071 Czujnik, prędkość obrotowa koła HELLA
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

6PU 009 106-071

producent:

HELLA

Liczba otworów do mocowania 1
Napięcie znamionowe [V] 12
Opór od [Ohm] 990
Opór do [Ohm] 1210
Ilość połączeń 2
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
nr EAN 4082300100709

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 009 106-071 HELLA

CZUJNIK ABS HELLA 6PU009106071 AUDI,SEAT,SKODA,VW
numery OEM:
AUDI      1H0 927 808
AUDI      1J0 927 804
SEAT      1H0 927 808
SEAT      1J0 927 804
SKODA      1H0 927 808
SKODA      1J0 927 804
VOLKSWAGEN      1H0 927 808
VOLKSWAGEN      1J0 927 804

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 009 106-071 HELLA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.