Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 6PU 010 039-261 hella

Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 010 039-261 HELLA

6PU 010 039-261 Czujnik, prędkość obrotowa koła HELLA
 

    Ocena:
numer części:

6PU 010 039-261

producent:

HELLA

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Napięcie znamionowe [V] 12
Opór [Ohm] 1140
Długość przewodu [mm] 468
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
nr EAN 4082300252170

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 010 039-261 HELLA

CZUJNIK ABS HELLA 6PU 010 039-261 FORD
numery OEM:
FORD      1 048 603
FORD      98VW 2B372-BA
SEAT      7M0 927 807
SEAT      7M0 927 807 B
SEAT      7M0 927 807 C
VOLKSWAGEN      7M0 927 807
VOLKSWAGEN      7M0 927 807 B
VOLKSWAGEN      7M0 927 807 C

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 010 039-261 HELLA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.