Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 6PU 010 039-371 hella

Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 010 039-371 HELLA

6PU 010 039-371 Czujnik, prędkość obrotowa koła HELLA
hella 6PU 010 039-371

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

6PU 010 039-371

producent:

HELLA

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Napięcie znamionowe [V] 12
Opór [Ohm] 1160
Wymagana ilość 1
Długość przewodu [mm] 1220
Długość przewodu [mm] 1840
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
nr EAN 4082300252521

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 010 039-371 HELLA

Czujnik ABS Volvo S701/97-11/00, Volvo S7011/96-9/98, Volvo S706/98-11/00 (CZUJNIK PRĘDK.ABS)
numery OEM:
VOLVO      9 128 422
VOLVO      9 162 612
VOLVO      9162612

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 010 039-371 HELLA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.