Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 6PU 012 039-771 hella

Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 012 039-771 HELLA

6PU 012 039-771 Czujnik, prędkość obrotowa koła HELLA
114.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

6PU 012 039-771

producent:

HELLA

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Napięcie znamionowe [V] 12
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
nr EAN 4082300462869

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 012 039-771 HELLA

CZUJNIK ABS HELLA 6PU 012 039-771 AUDI
numery OEM:
AUDI      2K0 927 807
AUDI      WHT 003 864
SEAT      2K0 927 807
SEAT      WHT 003 864
SKODA      2K0 927 807
SKODA      WHT 003 864
VOLKSWAGEN      2K0 927 807
VOLKSWAGEN      WHT 003 864

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 012 039-771 HELLA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.