Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Volkswagen ARTEON SHOOTING BRAKE (3H9) 2.0 TSi 4motion (2020.09-???) 272km » 8AM 355 500-501 hella
wybrany samochód: 
Volkswagen Arteon Shooting Brake (3h9) 2.0 Tsi 4motion (2020.09-???) 272km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 8AM 355 500-501 HELLA

8AM 355 500-501 Pompa hamulcowa HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

AM0050

numer części:

8AM 355 500-501

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Otwór Ø 1 [mm]19,05
Otwór Ø 2 [mm]25,40
Gwintowana złączkaM10 x 1 (x1)
MateriałAluminium
System hamulcowyTRW
Techniczny numer informacyjnyAM0050
nr EAN4082300437577

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 8AM 355 500-501 HELLA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0054306501

Zastosowanie Pompa hamulcowa 8AM 355 500-501 HELLA w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.