Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Citroën C5 III Break (RW_) 3.0 HDi 240 (RWX8CA) (2009.04-2014.10) 241km » 8AM 355 501-371 hella
wybrany samochód: 
Citroën C5 Iii Break (rw_) 3.0 Hdi 240 (rwx8ca) (2009.04-2014.10) 241km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 8AM 355 501-371 HELLA

8AM 355 501-371 Pompa hamulcowa HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

AM0137

numer części:

8AM 355 501-371

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]20,64
Gwintowana złączkaM10 x 1 (x4)
MateriałŻeliwo szare
Techniczny numer informacyjnyAM0137
nr EAN4082300438444

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 8AM 355 501-371 HELLA

numery OEM:
FIAT      46833774
FIAT      9948533
LANCIA      46833774

Zastosowanie Pompa hamulcowa 8AM 355 501-371 HELLA w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.