Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Alfa Romeo MATTA samochód terenowy otwarty (AR5_) 1.9 (1952-1954) 65km » 8AM 355 504-011 hella
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Matta Samochód Terenowy Otwarty (ar5_) 1.9 (1952-1954) 65km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 8AM 355 504-011 HELLA

8AM 355 504-011 Pompa hamulcowa HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

AM0401

numer części:

8AM 355 504-011

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]25,40
Wzór otworów/Ilość otworów4
Gwintowana złączkaM10 x 1 (x3)
MateriałŻeliwo szare
Techniczny numer informacyjnyAM0401
nr EAN4082300441086

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 8AM 355 504-011 HELLA

numery OEM:
CITROËN      453583
CITROËN      ZF07545170
CITROËN      ZF07713643
FIAT      7545170
FIAT      7713643
IVECO      04797280
IVECO      04797460
IVECO      04802930
IVECO      04844300
IVECO      04844301
IVECO      4797280
IVECO      4797460
IVECO      4802930
IVECO      4844300
IVECO      4844301
IVECO      99436561
PEUGEOT      443583
PEUGEOT      453583
zamienniki:

Zastosowanie Pompa hamulcowa 8AM 355 504-011 HELLA w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.