Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy Toyota 4 RUNNER III (_N18_) 3.0 TDi (KZN185, KZN185W) (2000.09-2002.07) 140km » 8AW 355 530-501 hella
wybrany samochód: 
Toyota 4 Runner Iii (_n18_) 3.0 Tdi (kzn185, Kzn185w) (2000.09-2002.07) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cylinderek hamulcowy 8AW 355 530-501 HELLA

8AW 355 530-501 Cylinderek hamulcowy HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

AW3050

numer części:

8AW 355 530-501

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]19,05
MateriałAluminium
Techniczny numer informacyjnyAW3050
nr EAN4082300444933

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 8AW 355 530-501 HELLA

numery OEM:
HONDA      43300S04003
HONDA      43300SH3J01
HONDA      43300SM4A01
HONDA      43300SR3000
HONDA      43300SR3003

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 8AW 355 530-501 HELLA w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.