Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 8DB 355 006-431 hella

Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 006-431 HELLA

8DB 355 006-431 Klocki hamulcowe - komplet HELLA
hella 8DB 355 006-431
Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 006-431
8DB 355 006-431
97.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

21833, 21834, 7223D325, 7562D685, T0393

numer części:

8DB 355 006-431

producent:

HELLA

Szerokość [mm] 107,6
Wysokość [mm] 42,5
Grubość [mm] 15,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Numer WVA 21833
System hamulcowy Sumitomo
Techniczny numer informacyjny T0393
nr EAN 4082300350746

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 006-431 HELLA

Klocki hamulcowe 8DB 355 006-431 mają zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

LEXUS

IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II

Numery OE klocków hamulcowych 8DB 355 006-431 producenta HELLA

TOYOTA

0446612110, 0446620010, 0446620020, 0446620040, 0446620060, 0446620070, 0446620080, 0446620100, 0446620110, 0446632010, 0446632050, 0446633010, 0446633040, 0446633050, 0446633150, 04466YZZC5, 04466YZZC6, 0449133070, 0449220010, 0449220011, 0449220012, 0449220020, 0449220021, 0449220022, 0449220030, 0449220040, 0449220050, 0449220051, 0449220060, 0449220061, 0449220062, 0449220070, 0449220071, 0449220080, 0449220090, 0449220100, 0449220140, 0449220150, 0449232010, 0449232011, 0449232012, 0449232020, 0449232060, 0449232061, 0449232070, 0449232080, 0449233010, 0449233020, 0449233030, 0449233031

LEXUS

0446633110, 0446648010

numery OEM:
DAIHATSU      0446633150
NISSAN      AY060TY002
NISSAN      AY060TY008
TOYOTA      0446612110
TOYOTA      0446620010
TOYOTA      0446620020
TOYOTA      0446620040
TOYOTA      0446620060
TOYOTA      0446620070
TOYOTA      0446620080
TOYOTA      0446620100
TOYOTA      0446620110
TOYOTA      0446632010
TOYOTA      0446632050
TOYOTA      0446633010
TOYOTA      0446633040
TOYOTA      0446633050
TOYOTA      0446633150
TOYOTA      04466YZZC5
TOYOTA      04466YZZC6
TOYOTA      0449133070
TOYOTA      0449220010
TOYOTA      0449220011
TOYOTA      0449220012
TOYOTA      0449220020
TOYOTA      0449220021
TOYOTA      0449220022
TOYOTA      0449220030
TOYOTA      0449220040
TOYOTA      0449220050
TOYOTA      0449220051
TOYOTA      0449220060
TOYOTA      0449220061
TOYOTA      0449220062
TOYOTA      0449220070
TOYOTA      0449220071
TOYOTA      0449220080
TOYOTA      0449220090
TOYOTA      0449220100
TOYOTA      0449220140
TOYOTA      0449220150
TOYOTA      0449232010
TOYOTA      0449232011
TOYOTA      0449232012
TOYOTA      0449232020
TOYOTA      0449232060
TOYOTA      0449232061
TOYOTA      0449232070
TOYOTA      0449232080
TOYOTA      0449233010
TOYOTA      0449233020
TOYOTA      0449233030
TOYOTA      0449233031
LEXUS      0446633110
LEXUS      0446648010

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 006-431 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 006-431 HELLA:

Roman, Przeźmierowo
2023-05-10
 5/5
Super
Andrzej, Warszawa
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Warszawa
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Kraków
2023-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Klecza Górna
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
Artur, Klecza Górna
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
Roman, Przeźmierowo
2023-05-10
 5/5
Super

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.