Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 8DB 355 013-721 hella

Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 013-721 HELLA

8DB 355 013-721 Klocki hamulcowe - komplet HELLA
hella 8DB 355 013-721
Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 013-721
8DB 355 013-721

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

24585, T1745

numer części:

8DB 355 013-721

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4082300358032

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 013-721 HELLA

numery OEM:
ISUZU      586106237
ISUZU      5861062370
ISUZU      586116486
ISUZU      5861164860
ISUZU      586122926
ISUZU      5861229260
ISUZU      5861229270
ISUZU      586122929
ISUZU      5861229290
ISUZU      586124985
ISUZU      5861543790
NISSAN      4106021T90
NISSAN      4106025T90
NISSAN      410606T390
NISSAN      AY040NS077
NISSAN      AY040NS808
NISSAN      AY040NS845
NISSAN      AY040NS925
NISSAN      D106MS3687

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 013-721 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 013-721 HELLA:

Artur, Klecza Górna
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
Roman, Przeźmierowo
2023-05-10
 5/5
Super
Grzegorz, Kraków
2023-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Warszawa
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Warszawa
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Roman, Przeźmierowo
2023-05-10
 5/5
Super
Artur, Klecza Górna
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.